Jump to content

PiraT.

Members
  • Content Count

    86
  • Joined

  • Last visited

About PiraT.

  • Rank
    Member

Profile information

  • Gender
    Female
  1. Il am , e unul dintre cele mai reusite jocuri dupa parerea mea !
  2. L-am luat dar nu prea mi se pare interesant.
  3. Jaguarul (Panthera onca) este un mamifer specific continentului american, din familia felidelor. Împreună cu leul, tigrul, leopardul, care sunt specifice zonelor euro-asiatice, este una din marile feline, aparținând, ca și celelalte trei, genului Panthera. Arealul actual al jaguarului se întinde din Mexic, se continuă prin America Centrală și ajunge până la sud de Paraguay și nordul Argentinei. Animal musculos, jaguarul are, la maturitate, 59-96 kilograme. Masculii pot ajunge la greutăți-record de până la 158 kg.[4] Lungimea variază de la 1,12 m până la 1,85 m, la care se adaugă lungimea cozii, cam de 45-75 cm.[4] Lățimea între umeri poate fi de 63–76 cm.[5][6] Ca multe feline, jaguarul trăiește solitar, cu excepția mamelor care cresc pui. Adulții vin în cotact numai în perioada împerecherii, în rest evită să se întâlnească. Fiecare jaguar are un teritoriu propriu care, la femelă, atinge 25-4o km² și poate fi dublu la mascul.[9][10] Teritoriul propriu este marcat prin zgârieturi, excremente, urină.[11]
  4. Pai pe 15 martie ma duc la mormantulparintelui Arsenie Boca . Ce stiu despre el ( fara copiat ) este ca se numea Sfantul Ardealului si ca a prezis moartea lui Ceausescu timpurile de astazi . A mai zis ca el a va muri cu 30 de zile inaintea Craciunului . Deocamdata nu se poate numi sfant pentru ca trebuie sa treaca printr-o perioada de 100-200 de ani dupa care va fi dezgropat si trupul lui va fi intact . Cu siguranta va fi un sfant dupa cate minuni a facut ! Asta e tot ce stiu.
  5. Multi le e frica sa ceara bon pe ce cumpara . Legea spune ca daca nu li se da bon la produsul pe care vor sa il achizitioneze , pot pleca acasa si cu produsul si cu bonul .
  6. Care este fotbalistul vostru preferat ?
  7. Miṣr, numele arab oficial al Egiptului, este de origine semitică, însemnând probabil "o țară" sau "un stat". Numele Egipt își are originea în latinul Aegyptus derivat din cuvântul grecesc antic Αἴγύπτος "aiguptos", care la rându-i este derivat din antica frază egipteană ḥwt-k3-ptḥ ("Hut ka Ptah"), numele unui templu al zeului Ptah la Memphis.[necesită citare] Regularitatea și bogăția revărsărilor Nilului, precum și o oarecare izolare determinată de deșerturile din est și vest, au condus la dezvoltarea uneia dintre cele mai importante civilizații ale antichității. Pe Valea Nilului, strânsă între maluri înalte și stâncoase, s-a făurit, cu multe milenii înaintea erei noastre, o veche civilizație a lumii mediteraneene, aceea a Egiptului Antic. Ea ne înfățișează cel mai vechi stat din lume, anterior tuturor celorlalte, înzestrat cu o administrație, o fiscalitate, o justiție și o armată comparabile cu cele ce-au luat naștere mai apoi în țările de pe toate continentele, înainte și după era noastră. Dar lumea Egiptului antic a zămislit o cultură spirituală scânteietoare pe care o admirau grecii vechi și romanii care se minunau, precum fac azi mulțimile de turiști, să contemple templele, piramidele sau obeliscurile înălțate de faraoni și supușii lor. Primul regat unit a fost fondat de regele Menes, pe la 3200 î.Hh, fiind stăpânit de numeroase dinastii aproape trei milenii. Sub conducerile faraonilor Tutmes și Ramses, prin cucerirea Africii și Asiei, Egiptul devine un imperiu. Ultima dinastie nativă, a căzut sub dominația persanilor, în 595 î.Hh. și cucerit apoi de Alexandru cel Mare în 320 î.Hh. Sfinxul și Piramida lui Keops de la Giza Nu numai arta egipteană și monumentele colosale au atras prin frumusețea tainică și prin splendoarea lor enigmatică pe grecii vechi și pe romani, ca și pe noi cei de azi; călătorii veneau să găsească mai cu seamă cultura egipteană, "înțelepciunea egipteană" pe care au cunoscut-o Thales, Pitagora, Herodot, Platon, Solon, Licurg sau Plutarh. Arabii au cucerit Alexandria în 642 și în 647, completând astfel cucerirea musulmană a Egiptului și sfârșind 975 de ani de dominație greco-romană asupra Egiptului.
  8. La inceput, "sfintii" erau numiti, in general, toti crestinii, adica credinciosii sau membrii primelor comunitati crestine, care primisera botezul si care, deci, trecusera la o viata noua si curata, fiind renascuti prin Har ; cu acest apelativ se adreseaza acestora Sfintii Apostoli in epistolele lor (Rom. I, 7 ; 2 Cor. XIII, 13 ; Efes. V, 3 ; 1 Petru II, 5 s.a.). Conform versetului biblic : "Mai bun este numele bun decat unt­delemnul bun si ziua mortii decat ziua nasterii"(Ecles. VII, 2), pentru a perpetua amintirea eroilor ei, Biserica crestina consemneaza pana astazi in calendare si serbeaza de obicei ziua mortii sfintilor, adica data tre­cerii lor spre cele ceresti, socotita ca ziua lor de nastere, spre viata cea vesnica si adevarata, "unde nu este nici du­rere, nici intristare, nici suspin". Numai Maica Domnului si Sf. Ioan Botezatorul fac exceptie de la aceasta regula ; ei au privilegiul de a li se sarbatori atat zamislirea (23 septembrie, 9 decembrie) si nasterea (8 septembrie, 24 iunie), cat si alte evenimente din viata lor (ca Buna­vestire, Aflarea capului Sfantului Ioan Botezatorul), pentru ca Sfanta Fecioara este cea dintai si cea mai mare decat toti sfintii, iar Sf. Ioan Botezatorul pentru ca, dupa proorocia facuta de in­gerul Gavriil, "va fi mare inaintea Domnului" si s-a umplut de Duh Sfant inca din pantecele maicii sale (Luca I, 15), iar dupa marturia Mantuitorului insusi, "nu s-a ridicat intre cei nascuti din femei mai mare decat Ioan Botezatorul"(Matei XI, 11). Cele mai vechi sarbatori ale sfintilor, adica cele dintai inscrise in calendarele crestine (martirologii), au fost aniversarile anuale ale mortii martirilor si ale di­feritilor episcopi locali. In fiecare an, crestinii se adunau la mormintele martirilor, pe care de obicei se construiau bisericute (martyria), sau in locul unde praznuiau amintirea lor si acolo faceau rugaciuni si pri­vegheri, citeau actele martirice sau istoria patimirii si a mortii marti­rilor sarbatoriti si savarseau Sf. Euharistie. Incepand din sec. IV inainte, la sarbatorile martirilor din epoca persecutiilor s-au adaugat cele ale marturisitorilor, care suferi­sera in timpul prigoanelor sau vor suferi, dupa aceea, pentru apararea credintei adevarate, dar au supravietuit chinurilor, murind mai tarziu (ca de ex. Sf. Maxim Marturisitorul, + 662) ; apoi s-au adaugat cele ale sfintilor pustnici, calugari si cuviosi, urmate de cele ale sfintilor ierarhi (marii pastori, organizatori si conducatori de Biserici din epoca ecumenicitatii crestine), ale marilor teologi, facatori de minuni (taumaturgi) etc. Aceste sarbatori aveau de obicei, la inceput, un caracter local sau regional, adica erau tinute - mai ales in epoca persecutiilor - numai in locul sau tinutul unde traise, unde patimise martirul respectiv, unde i se pastrau sfintele moaste, sau unde activase sfantul ierarh respectiv etc. Unele dintre ele au pastrat pana azi acest caracter limitat; altele (ale sfintilor mai importanti) s-au raspndit cu timpul fie in intreaga cresti­natate (ca de ex. sarbatorile Sfintilor Stefan, Petru si Pavel, Vasile cel Mare s.a.), fie numai la ortodocsi (ca de ex. aceea a Sfantului Dimitrie);altele s-au raspandit numai intr-o tara sau intr-o Biserica nationala sau locala, cum sunt cele ale sfintilor mai noi, ale neomartirilor si ale sfin­tilor nationali ai fiecarui popor ortodox. Inscrierea sau trecerea acestor sarbatori in calendarele diferitelor comunitati sau Biserici crestine locale (sinaxare, eortologii, minologhii sau martirologii) echivala de fapt cu recunoasterea oficiala a cultului sfintilor respectivi in aceste comunitati sau Biserici ; cu un termen mai nou (de origine apuseana) ea se numeste canonizare (adica trecerea in canonul, catalogul sau listele sfintilor, alaturi de sfintii mai vechi). De regula, ea este urmata de intocmirea slujbelor sfinte (a cintarilor si a rugaciunilor pentru comemorarea, invocarea si cinstirea sau lauda sfintilor) si de redactarea Vietilor (Sinaxarelor) sfintilor respectivi, care au fost cu timpul introduse olicial in cartile de slujba ortodoxe (Mineie, Triod si Penticostar).
  9. Frumoase ! Vreau sa te vad in postul de Designer !
  10. Se vede ca ai evoluat ! Te astept cu un cadou !
×
×
  • Create New...